Reflektion
Det var enormt interessant at se de forskellige tilgange til samme opgave, både imellem multimediedesignerne internt og men bestemt også imellem markedsføringsøkonomerne og multimediedesignerne. Allerede første gang vi havde en sparingssamtalen kunne man se tydelig forskel I fremgangsmetoderne. Begge grupper havde afsluttet empathize fasen, hvor hver især har undersøg hvad brugerne havde behov for. Vores gruppe lavede et opslag på Facebook gruppen ”Trænende veganere”, hvor vi spurgte hvilke ønsker de havde til en ny proteindrik. Derudover var vi ude og spørge forhandlerne af Rawbite hvilke oplevelser de havde med kunder som købte barerne. Markedsføringsøkonomerne havde lavet et spørgeskema og sendt ud til deres egen omgangskreds, hvorefter de havde lavet statistik over svarende.
Begge grupper var kommet frem til at lave drikkelige udgaver af barerne, og det var fedt at se forskellen på resultaterne på de begge metoder til at gå til empathize fasen. Vores gik meget på personlige fortællinger og oplevelser, mens markedsføringsgruppen var mere statistisk over de forskellige smage. Vi delte vores resultater og havde begge endnu mere grundlag til at fortsætte med idéen med et drikkeligt produkt.